Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Two days adventure




Our car.. (FCK = Fuck?) x'D




Några gif's och bilder som jag och Hang gjorde när vi hade två lediga dagar tillsammans förra veckan.
Vi blev helt beroende av gif-appen, haha ^^

Vi var lediga båda två tors-fre så vi tog tillfället i akt och hyrde bil för två dagar(!).
På torsdagen hade vi lite problem med att hitta en bil att hyra då de egentligen vill att man ska boka en några dagar i förväg om man vill vara säker på att få en men tillslut fick vi tag på en.

60€ betalade vi för två dagar så 30 € var - billigast hittills ;)
Vi fick en liten "I-don't-remember-the-brand" bil och åkte iväg men när vi började knappa på radion för att få på lite musik så upptäckte vi att den inte funkade - och vi kunde ju inte ha en bil som inte hade en fungerande radio! MUSIK är ett måste när man kör! Så, vi åkte tillbaka och vips så fick vi en uppgradering från vår lilla bil till en nyare Ford ;D (och ja, radion funkade på denna.)

Vi drog iväg till Puerto de Mógan och åt brunch, eftersom klockan var typ halv ett.
Vi hade egentligen planerat att äta frukost på samma ställe som tidigare (ÄLSKAR deras frukost!) vid 11 tiden, men eftersom det krånglade med bilen så blev det så sent.
Men vi fick vår frukost iaf! HURRA för frukost all day long! ;D

Efter det drog vi till Spar för att handla lite proviant och sedan bar det av till Las Terrazas, som är ett av de större shopping centren på ön.

Det är nämligen så att det INTE, jag repeterar inte går några bussar till Las Terrazas och El Mirador som båda två är de största shopping centren på ön (Las Arenas är och en av kandidaterna). Detta anser vi är ren bullshit, eftersom det inte finns någon annan möjlighet att ta sig dit utan att hyra bil, så detta var egentligen anledningen till varför vi hyrde bil igen för två dagar - vi ville åka till de stora shopping centrerna ;) haha

Nåja, iaf som sagt så åkte vi till Las Terrazas först - där vandrade vi mest runt, hittade en awsome Nike store - där inne hittade jag ett par awsome skor, som jag mer än gärna hade velat ta med mig hem, jag av alla människor som aldig varit en sneaker människa..?

Efter lunch på Las Terrazas så drog vi vidare till El Mirador - shit va snyggt det var! Stort som fan var det också.
Massor av butiker att snoka runt i. Vi stannande när i bra många timmar och vid 10 tiden drog vi hemåt.
Men på vägen svänge vi av vid San Agústin för att leta upp en restaurang. Det blev en väldigt sen middag (23.00) på en grekisk restaurang som hade bra mat och riktigt bra serveringspersonal som gladeligen tog oss in (fastän det var så sent) och fixade så fin mat åt oss :)

Sen fick vi något ryck och drog till Holiday World för att köra en runda bowling.. mitt i natten, haha xD
Men efter det åkte vi tillbaka till hotellet för att gå och lägga oss så vi orkade med följande dag.

PÅ FREDAGEN drog vi iväg vid 10-tiden, denna gången drog vi till Las Terrazas direkt för att äta "frukost", men sedan åkte vi direkt till El Mirador och gick runt en stund för att sedan åka in till Las Arenas i Las Palmas.
Vi stannade några timmar in Las Arenas mest för att fördriva tiden eftersom vi ville äta middag inne i Las Palmas.

Vid 6 tiden åkte vi ifrån Las Arenas och orienterade oss in till centrum, jag säger dock bara en sak.. jag HATAR att köra i Las Palmas - Spanjorerna kan fan inte köra bil och jag förstår mig inte på "systemet" de har i trafiken - helt ologiskt! Sen alla dessa JÄVLA enkelriktade/"du-får-ej-köra-åt-höger/vänster" FUCKIN' vägar, GUD så irriterande de är. Dessutom är skyltningen helt fucked upp inne i staden och P-skyktar dyker upp lite här och var men inte några p-platser!?

Anyway vi cirklade runt i den där förbannade staden i nästan 2 FUCKIN' TIMMAR innan vi hittade en p-plats någorlunda centralt! I mean WTF!? Aldrig mer, usch och fy! >.< Jag förstår verkligen varför typ ALLA bildar här har bucklor, repoer etc. etc. (Nästa gång blir det bussen..)
Men jag kan nu påstå att jag lättare kommer hitta tillbaka till centrum igen (om jag nu måste köra bil en gång till i LP), då vi körde typ samma väg om- och om- och om igen..

Vi blev iaf nöjda med vår p-plats för den var verkligen central, tog ca. 2 min att komma ut på "shopping-gatan".
Vi vandrade runt en bra stund och gick nog in på varenda liten sidogata som hade restauranger. Till slut bestämde vi oss för Grill 7 som jag berättade om i ett tidigare inlägg.

Vid 11 tiden åkte vi hemåt igen och vi var båda två rätt så trötta efter två dagars äventyr.

Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback