Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Tattoo for a lifetime


Här är nånting som de flesta av er inte vet.
Min favorit "quote" kommer från en av mina favorit mangor - D.Gray-man.
Jag läste den för första gången för ca. 4 år sedan.. ända sen dess har jag funderat på att tatuera in den eftersom
jag tycker mycket om den samt att jag tycker den stämmer in på mig och mitt liv.

Just nu funderar jag egentligen mest på hur jag vill att den ska se ut (vilket typsnitt) och var jag vill ha den..
För stunden lutar det åt att sätta den på sidan dvs. på revbenen med ett snyggt kursivt typsnitt.

Ja, jag har funderat på denna tatuering i ca. 4 års tid - varför så länge undrar ni.. jag anser att en tatuering är ett stort beslut då den kommer att sitta på ens kropp livet ut, jag kan inte ändra den (om jag inte vill betala en stor summa pengar). Detta är alltså anledningen till att jag inte gjort den än, sen har nog smärtan en viss del i det hela också men mestadels är det för att jag inte kan bestämma mig hur jag ska ha den.


Here's something alot of you don't know.
My favorit quote comes from one of my favorite mangas - D.Gray-man.
The first time I read it were about 4 years ago.. since then I have thought about making it into a tattoo because I like it very much and I also feel that it fits me and my life.

Right now I'm actully thinking about how I want it to look like (what kind of script/font) and where I want it..
For the moment it leans to putting it on my side, that is to say my ribs with a nice cursive script/font.

Yes, I have thought about this tattoo in almost 4 years now - why so long?, you might wonder.. I think that a tattoo are a big decision, because it will be on your body for the rest of your life, and I can't change it once it's done (if I don't want to spend alot of money). So this is the reason why I haven't done it yet, even though the pain also are a part of it but mostly it's because I don't know how I want it.

Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback