Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Wednesday Photo Diary

I onsdags var jag ledig och bara därför klev jag upp halv 9 för att göra mig i ordning och äta frukost för att sedan bli hämtad av Guaci och hennes lillasyster halv 10 :)

Vi åkte sen till galoppstallet, där Guaci och jag tog ut två hästar på banan (jag fick Qash ^^), efter det red jag även Marra en sväng och därefter åkte vi hem till Guacis familj för att äta lunch.
Efter det åkte vi till ett annat stall som man kanske kan kalla för ett inackorderings stall eller nått :P

Där fick jag rida en ponny som jag inte har en aning om vad hette eller vad det var för ras... men söt och energisk var han.
Det var jättekul att få rida en "vanlig" häst och vilket energiknippe, det första han gjorde var att testa mig men jag ba "nehej du! Mig kastar du fan inte av och inte kan du jävlas med mig heller", så det gick bättre sen efter en stund.

Sen åkte vi till Guacis häst (Chester), när vi kom fram dock så såg det ut som att han hade fått ett kolik anfall (låg ner, andades tungt, tittade på sin mage etc.) Så det blev att få upp honom och börja vandra runt, Guaci for och hämtade medicin så att Carlos (galopptränaren) kunde ge honom den.
Jag började även hälla vatten på Chester eftersom han verkade uttorkad (huden gick inte helt tillbaka efter att man dragit ur den), jag vet att det kanske inte hjälper så mycket och egentligen villa jag ha honom att dricka men det ville inte han :/

Nåja, han fick sin medicin och såg ut att bli bättre men det var ändå inte 100%.
Guaci skjutsade sedan hem mig, så jag kom hem vid 7 tiden.

Jag åt middag, gjorde mig iordning för sängen, satte på en film och sov vid 12.
Jag vet ännu inte hur bra Chester reagerade på medicinen eftersom jag inte har pratat med Guaci sen i onsdags... men jag hoppas verkligen att han mår bra.

Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback