Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

This is what I do

Det är säkert några som undrar hur det går för mig på jobbet, eller? ;)

Jag jobbar 5 dagar i veckan, 7,5h/dag. Den senaste veckan ar jag jobbat från 8-11 och 18-22.30 så jag har varit ledig mitt på dagen, vilket är rätt nice ;) hehe

Alla i personalen är jättetrevliga, de hälsar, ler och hjälper mig hela tiden. De flesta pratar endast spanska (eller tyska pga. att det är ett tyskt företag). Men det finns endel som kan prata engelska, både flytande och några ord.
Annars använder man sig bara av kroppsspråket så går allt vägen.

Jag får göra i princip allt som personalen gör, plocka ut och servera rätt mat till gästerna tycker jag däremot är svårt (allt är på spanska :S) men jag lär mig nog det också i sinom tid.
Annars så hämtar jag ut och serverar drinkar/vin, plockar bort smutsig disk från borden, dukar upp på nytt, erbjuder bröd, fyller på dricka etc etc. 

Jag behöver inte ta beställningar eller fixa någge med notorna det finns det anställda för. (puh!)
På tisdag, fredag och söndag är det BBQ och det tycker jag är enklast för då behöver man inte fundera över att hämta ut mat från köket utan det är bara att fixa drinkar och hålla efter i sitt område.
Frukosten är också lika enkel fast där ska man alltid hämta kaffe, mjölk eller te.

Alla i personalen (i restaurangen) vet vem jag är och säger hela tiden "Johanna!, Cómo estás, Johanna?, Bien, Johanna, Hola, Johanna etc." De gillar att säga mitt namn tydligen, haha ;D
Jag har dock i princip noll koll på vem alla är, jag har precis lärt mig att min mentor heter Andrare (tidigare kallade jag honom för Andre.), sen kan jag Loli, Aehjo och Dorta men resten är jag bara "keh?" på :P

Alla är även trevliga mot varandra, skrattar, sjunger (de sjunger fan hela tiden), skojjar med varandra och ja det är bara allmänt en bra stämning, vilket är härligt.

Det är även fruktansvärt många som jobbar här, något som jag lärt mig är att de med hel blå tröjor (dvs. även jag) är typ "lägst", sedan kommer de med svarta skjortor med blå ränder på ärmarna och därefter kostymnissarna :P
Sen finns det även de som är ännu högre upp, det är en jäkla arbetskedja här senni ;)

Så nu fick ni en liten inblick i min vardag, så som ni ser så har jag det helt ok fastän jag saknar er där hemma supermycket <3



Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback