Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Manga writer/illustrator

Tänkte skriva om en av mina favorit mangaka (författare/illustratör).
Jag har läst många av hennes mangas och har tyckt mycket om dem allihop.
Mina favoriter är framför allt Beast Master (compleated) och Dengeki Daisy (on-going)

Hon heter Motomi Kyousuke, det roliga med henne är att hon alltid har ritat sitt självporträtt som en man, dessutom är hennes namn manligt, Kyousuke är ett vanligt killnamn i japan. Det kan även hända att detta namn bara är ett alias och att hon heter något annat IRL.

Man vet inte så mycket om henne, ingen vet vilket år hon är född t.ex.
Däremot vet man hennes blodtyp, vilket är O (detta är viktigt att veta i Japan, beskriver människor personligheter.) och att hon tillhör stjäntecknet lejonet.

Jag gillar hennes mangas främst för de kvinnliga rollerna som oftast är hennes huvudkaraktärer. De är inte som de flesta andra tecknade kvinnor som framstår som dumma och alltid hjälplösa (bläh!), hennes å andra sidan är oftast starka och smarta.

Hennes sätt att teckna gillar jag skarpt och förstås hennes storytelling.
Hon är mycket skicklig på att blanda humor med allvar.

Det som är synd är att hon inte har gjort så många mangas. Det är främst Dengeki Daisy som hon arbetar med nu, detta har hon gjort sen 2007.

Hennes verk:
- Beast Master (mangareader.net)
- Dengeki Daisy (mangareader.net)
- Bitter II
- Seishun survival (mangafox.com)
- Mitsuai Celeb
- Otokomae! Beads Kurabu (mangareader.com)
- Penguin Prince (mangafox.com)
- Purikyuu (anymanga.com)

Alla hennes mangas läses på japanskt sätt dvs. från höger till vänster.
Och alla som finns online är översatta till engelska.

"If my stories can touch you, make you laugh, forget unhappy things, or even give you that 'good job' feeling,
then I'll be super, super happy!"
-Kyousuke Motomi

Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback