Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Sandybell

Kommer ni ihåg de gammla barnprogrammen? De som sänder på 90 talet?
Det gör jag, jag älskade de barnprogrammen, bumbibjörnarna, sailor moon, my little pony, spider-man, batman, X-men etc. etc.
Det fanns så många BRA programm på den tiden, nu när man klickar in sig på t.ex barnkanalen, cartoon network eller liknande så blir man förskräckt av att se vad barn tittar på nu för tiden.

Jag är så GLAD att jag föddes det år jag föddes annars skulle jag ha missat alla gamla godingar.
och vart vill jag komma med detta..?
Jo, det är så att jag såg på ett program, en anime som vi kallar det idag vid namn Sandybell.

Jag är inte hundra på om det gick på TV eller inte men jag har iaf två VHS hemma om just den serien.
Jag tänkte att det skulle vara kul att se den igen så jag började leta efter den online.

Först hittade jag ingenting, tydligen var den inte alls så populär i USA som den var i just scandinavien och japan då förstås eftersom den kom därifrån.

Men för en gångs skull, jag som aldrig hittar program på youtube så hittade jag den där dubbad till svenska. :D
Hade gärna velat se den på japanska men den fanns ingenstans :/

Men iaf, nu tittar jag på den igen och vilka minnen :D Jag minns mycket från de avsnitt jag har hemma, namn röster, händelser så himla kul ^^

Animen är gammal, den sändes för första gången i japan 1981 och hette Hello! Sandybell.
Det finns även en film, som jag ska försöka få tag på senare men nu ska jag se klart alla 47 avsnitt först :)

Här är första avsnittet eller ja, del 1 av många.
Enjoy! :D

Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback