Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

New Horse

Det har kommit en ny häst till vårt stall.
Han kommer från en av de lokala ridskolorna och heter Zack, jag har för mig att han är runt 7-8 år :)
Enligt mig är han en riktigt fin kille, en sådan som jag gillar.

Hård i huvet, mycket personlighet och självständig,
alla mina favorithästar har varit likadana, Tvistur, Simona, Thor, Forkur, Bonnie, Throttur... underbara hästar <3

Nå vi släppte ut honom med de andra hästarna och det gick bra en stund tills han hoppade över stacketet >.<
Så hans nya ägare plus några till (jag stannade å höll koll på de andra hästarna) jagade efter honom,
som tur var var han lätt att fånga in ^^
Sedan blev det att bygga högre staket och det verkar som att han håller sig inne nu iaf. hehe

Men det roligaste var att bossen i stallet Loke (fuxen) skydda min systers häst Cheeky (den svarta) från Zack (den bruna) heeela tiden. Han var alltid emellan dem båda förutom en ynka gång som de fick hälsa på varandra i några sekunder men annars var Loke där och höll sig emellan dem båda som en vakthund!
Alltid lika intressant att se hur hästar beter sig :)

Nåja, det är roligt med lite nya hästar i stallet får hoppas det går bra och att allt lugnar ner sig mellan dem ^^

Sony DSLR-a200 | Photoshop CS5

Mina Kommentarer:
Postat av: Ida Roos

Jättefina bilder! :D

Kram :)

2011-03-10 - 19:13:32
URL: http://opsieruiters.blogg.se/

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback