Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

And so the Story ends

Igår natt läste jag ut sista boken i Arvtagar-serien.
Det kändes väldigt tomt efteråt, som att något sakandes. Jag började läsa denna serie för 5-6 år sedan. (kommer inte ihåg exakt, men det var när första boken kom ut iaf)

Det känns fruktansvärt ledsamt att behöva ta farväl av Saphira, Eragon, Arya, Fírnen, Nasuada, Roran, Solembum, Angela, Glaedr, Törne, Murtagh och alla andra underbara varselser från Alagaësias värld.
Jag kommer sakna dem. 

I och med att Christopher måsta va en bitch och inte kunna svara på en massa frågor så är jag lite arg på honom, det är mycket han inte berättar, men jag hoppas han menar det han skriver i sitt tack-tal, annars blir jag riktigt irriterad.
Slutet var fint, jag grät som ett litet barn just för att det helt plötsligt blev så tomt när jag läste den sista sidan. Jag är som sagt inte helt nöjd med slutet, men det är bara att acceptera eftersom jag redan visste vad som skulle hända (förutom en sak! GRR!)

Nåja, jag kommer nog att sakna Saphira mest, då hon var min favoritkaraktär, älskade hennes kvicka tänk och humor. <3



Läs dessa underbara böcker och förundras över den värld som Christopher Paolini har skrivit, ett mästerverk!
Bok 1 - Eragon
Bok 2 - Den Äldste (Eldest)
Bok 3 - Brisingr
Bok 4 - Arvtagaren (Inheritance)

Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback