Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Rest in Peace, Köhls Souvenir

Den 30 November 2011 måsta Köhls Souvenir (Sovve) tas bort pga. sjukdom.
Han blev hela 22 år gammal. 

Sovve har varit en mycket duktig tävlingsponny i sina unga dar så han även deltog i SM, när han bodde i Sverige.
Han kom sedan till Åland och ägdes av en äldre kvinna som hade honom uppstallad på det stall som min syster häst Cheeky flyttade till ifjol. Sovve hade några hästskötare som alla älskade honom väldigt mycket.

Jag kan inte påstå att jag kände Souveniren så bra, men jag tyckte mycket om att klappa och gosa med honom när jag var i stallet, vilket han inte alltid uppskattade ^^ haha
Jag tyckte mycket om Sovve, han var alltid så rolig att umgås med, en mycket speciell ponny med den välkända ponny personligheten, en härlig häst så att säga :)

Vi kommer alla att sakna honom och det kommer att kännas tomt att inte ha honom i stallet och framför allt att inte se han skimra i solljuset när han går å betar, det matvraket <3

Men vi vet alla nu att han har det bra, han behöver inte längre lida.
Så galoppera eller rättare sagt beta fritt och utan smärta på Trapalandas gröna ängar,
vi tänker på dej, älskade Sovve <3


Köhls Souvenir - flash slideshow maker



Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback