Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Update

Jag vet jag är en värdelös bloggare och om jag lägger upp något så är det en massa bilder..
Men hey jag föredrar bilder :)

Här flyter livet på i vanlig ordning, jobbar alltid från 08.00 – 11.00 på morgonen och då är jag oftast och hjälper till i ”te-stationen” eller så är jag ensam inne i restaurangen (kan även hända att jag är ute och hjälper till) och har hand om gästerna där (jag är ensam eftersom de flesta sitter ute och äter). I te-stationen håller jag koll på pressmaskinen som pressar färsk (supergod!) apelsinjuice samt så mixar jag melon-, tranbär-, och papaya juice. Tomat och grape finns på flaska och morot pressas inne i köket.

Jag fyller även på med tepåsar, glas, koppar, kaffe och mjölk (i espressomaskinen), champange, vatten etc. Och så pratar jag med gäster förstås :P

I restaurangen håller jag efter gäster om det kommer någon dvs. Jag hämtar kaffe och mjölk och häller upp det åt dem, sedan håller jag ordning efter dom så att de inte behöver sitta med högar av disk vid sig. Jag sätter även upp restaurangen för middag på kvällen (bestick, servetter, glas etc.) samt lite annat smått och gott för att fördriva tiden (så som att vika färdigt servetter inför kvällen..)

Efter 11.00 är jag ledig fram till 18.00, då brukar jag oftast vara på mitt rum för att slappna av, kanske ta en liten siesta om jag är trött. Om jag är mer pigg så kan jag ta en sväng på ”byn” eller ta en tripp till stranden eller shoppingcentret Atlanticó i Vecindario.

kl: 18.00 är det dags för arbete igen och då är det middag som gäller fram till 22.30. Nu förtiden är jag alltid i Room Servicen så jag springer mest mellan köket och olika rum. Om det inte är mycket att göra i Room Servicen så hjälper jag till i någon av rangosarna (stationerna). Oftast är jag i den som min mentor är i då jag trivs bäst att jobba med honom men självklart kan jag hamna någon annanstans också, har t.ex varit ensam i restaurangen (då det varit BBQ), då har jag även tagit beställningar själv (!), detta gäller då enbart drycker när det är BBQ men what ever jag är stolt ändå ^^

Vid 21.00/21.30 börjar jag oftast hjälpa till i ”the office” som de kallar det här.. fråga mig inte varför.. det är iaf där alla tallrikar och shit finns så jag rustar och reder där tills allt är på sin plats. Kan även hända att jag hjälper till att putsa bestick, vilket behövs eftersom den FUCKIN’ putsmaskinen är sönder och vi måste putsa allt FÖR HAND! Men det går bra när vi är så många men iaf.. it sucks..

Om det är BBQ så börjar vi även plocka in allting från buffén kl. 22.00 så då har man något att göra i en halvtimme tills man slutar.. men oftast så går den sista halvtimmen jäkligt långsamt då man inte har så mycket att göra..

Men 22.30 slutar jag och går upp till mitt rum för att slappa innan läggdags – brukar ofta gå till grannen bredvid, Hang och umgås med henne och prata om dagen som gått.

Där fick ni en insickt i hur mina dagar ser ut, jag jobbar oftast 5 dagar i steck och är ledig 2 men ibland så kan det bli att de splittar på mina lediga dagar (vilket jag avskyr..) men det händer inte så ofta gudskelov.

Dagarna går faktiskt fort här, innan jag vet ordet av är jag ledig igen och ännu en vecka har gått, detta är underbart eftersom det innebär att jag kommer hem ”tidigare”, hehe :D

Sådär, nu fick ni er en liten uppdatering.. om ni undrar något mer så skicka en kommentar vett jag ^^


Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback