Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Klima


Just nu har vi något som invånarna kallar för "Klima" (frågor på stavning).
Detta innebär att vi har s.k. sandiga vindar från afrika som för med sig en tryckande värme.
De senaste dagarna har temperatuen legat på +35-40 grader (!) och det har varit torrt i luften vilket innebär att man har svårt att andas och när man dricker vatten så känns det som att det inte hjälper alls.

Idag hörde jag också att 1 person har dött av värmen och att flera andra har hamnat in på sjukhus pga den.

Jag kan också meddela att det inte är det roligaste att jobba i denna tryckande hetta, jag har dock turen att kunna hålla mig inomhus den varmaste tidpunkten men det är fortfarande varmt under kvällen.
Om man var ledig under kvällen så hade det varit trevligt, då man kan sitta ute hur länge som helst utan att frysa.

Vädret kommer dock att ändras igen om några dagar och återgå till det normala dvs ligga mellan +20-25 grader,
tills dess står AC:n på i princip hela dagen ;)

Right now we have something that the natives call "Klima" (questions about the proper spelling).
This means that we have something called "sandy winds" fron Africa who's bringing a sweltering heat.
The temperature have been around +35-40 celsius degrees this few days and the air are really dry, so just to breath is hard and when you're drinking water you can't seem to stop being thirsty.

Today I also heard that 1 person have died because of the heat and a lot of persons have been taken to the hospital because of it.

And of couse it isn't that fun to work in this heat even though I am inside when it is at it warmest but it's still hot during the evenings..

The weather will change though, probably in a few days the temperature will be back to normal - that is around +20-25 celsius degrees, until then my AC will be on almost the whole day. ;)


Mina Kommentarer:
Postat av: Morfar & Sirpa

De bara att gilla läget här är de + 15 som max

Kram ssz

2012-05-15 - 18:47:35

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback