Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

♥ Japanese Valentine ♥

För er som inte visste detta...

I Japan firar de valentine lite annorlunda jämfört med här.
Det är en tradition att flickorna ska (om de vill) tilldela den pojke de gillar en godsak gjord av choklad.
Om den är hemmagjord så är det ännu bätter :)

Om pojken accepterar chokladen så kanske de blir tillsammans men det är också vanligt att det är
den populära killen som får en massa choklad och accepterar dem bara för att vara snäll,
t.ex så kan kändisar få en massa choklad av sina fans.
Samt att man kan ge choklad till sin bästa vän/vänner om man så vill :)

Men tro inte att killarna kommer undan.
Den 14 Mars så är det White Day i Japan, det betyder att killarna ska göra samma sak som
tjejerna gjorde på alla hjärtans dag :)

Jag tycker att vi kan ha såhär i europa också, tycker det är supergulligt :D


Mina Kommentarer:
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

SV: superkul att du är med och tävlar i dagens blogg! har en ny tävling där du kan tävla om valfritt smycke :D

2011-02-14 - 11:39:00
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: MODEMARTIN

Min helg var också riktigt bra!

2011-02-14 - 12:36:48
URL: http://www.modemartin.se

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback