Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Stars and the truth

The Stars as Viewed from the International Space Station. from AJRCLIPS on Vimeo.





Som några av er kanske vet så är jag väldigt intresserad av astronomi, jag är faktiskt så intresserad att jag helt klart skulle kunna tänka mig att jobba med det som jag var född med gåvan att kunna fysik och matte - vilket jag då inte är.. -.-

Ända sedan jag var liten har jag haft perioder som jag åkt till biblioteket och lånat alla böcker de haft om rymden och så fort det kom en dokumentär (oftast på SVT 1 eller 2) så satt jag som bänkad framför TV.
Nu när vi (jag å Calle) det senaste året haft NatGeo, discovery, discovery scienes etc. så har jag kollat väldigt mycket på de kanalerna då det kommer program om universum lite nu och då :D

Nå, nu fick ni veta vilken nörd jag är inom astronomi ;)
Ni får även två videos på köpet som ni kan titta på om ni är intresserade.
Den första är hur stjärnorna ser ut utanför jordens atmosfär (man kan även se lite norrsken, och "hinnan" man ser runt jorden är atmosfären.)

Den andra filmen handlar om 21 December 2012, den dag då många tror att jorden ska gå under (jag är inte en av dem), mycket pga att Mayakalendern går ut (...), sen att det tydligen ska komma en JÄTTEplanet och sluka jorden (som tydligen ska dyka upp från ingenstans utan att vi märker något!? Den som kom på den idén är fan inte smart..)

Den är iaf intressant och man får vetenskapliga förklaringar på hur det egentligen ligger till. Enjoy! :D

Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback