Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Sea of Monsters the Movie

Goda Nyheter! Iaf för mitt nördiga jag ;)

Nej, men de ska göra en film av andra boken av Rick Riordans bokserie Percy Jackson & The Olympians - Sea of Monsters.
De har redan gjort en film verision av den första boken, Percy Jackson & The Olympians - The Lightning Thief, vilket sög. Eller ja, den blev mycket sämre efter att jag hade läst boken så att säga ;)
Jag såg filmen först och sedan läste jag boken, vilket var HELT annorlunda än filmen, ni som sett och läst Eragon ni kan ungefär jämföra den med den filmen.

Så egentligen är jag faschinerad över att de ska göra en till film eftersom de uteslöt en massa viktiga saker i första filmen så som att Hades INTE var The bad guy, att Annabeth och Percy INTE blir tillsammans i första boken och framför allt att Luke INTE dör (han är en mycket avgörande och viktig karaktär.)

Men jag ser fortfarande fram emot den nya filmen och jag hoppas att de kan göra denna RÄTT så att de kan fortätta göra filmer på bokserien, allt som allt finns det 5 böcker om man inte räknar med de två nya som egentligen tillhör en ny serie men har samma huvudkaraktärer.

Nåja vi får se hur det blir när den är klar ;)

Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback