Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Big Red

Igår natt såg jag på filmen Secretariat som egentligen kom ut 2010 men jag jag på något sätt missat.
Secretariat är en av världens bästa galopphästar genom tiderna, många anser att han var bättre än alla andra, även jag. Än idag har ingen slagit hans två världsrekord som han slog under Triple Crown 1973.
Det året vann han även hela Triple Crown som är den svåraste tävlingen en galopphäst kan ta sig igenom.
Sista loppet på Belmont vann han med 31 hästlängder (!) till godo.

Om ni älskar hästar och vill "lära känna" en av historiens mest berömda så ska ni se denna film, helt underbar som får hjärtat att svälla och tårar att stiga i ögonen.

Big Red always in my <3.



Mina Kommentarer:

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback