Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lompa -

Work, fml

Det var tänkt att jag skulle börja som receptionist på Godby Hotell men några dagar senare efter att jag blivit anställd gick det i konkurs.
Jag försökte få tag i ägaren för att ta reda på hela situationen och hur det skulle gå med hotellet, om det skulle säljas/ hyras ut eller om ägaren skulle ha det. Det sades nämligen att ägaren skulle fortsätta och att alla bokningar skulle vara kvar osv osv.

jag ville ta reda hur min jobbsituation var eftersom de inte hade ringt mig alls inte ens när det gick i konkurs.
(fick reda på det från tidningarna.)

Några veckor senare fick jag tag på hon som hade anställt mig och jag var väl då "sparkad" så att säga.
Före jag ens hade fått tag på henne hade jag börjat söka nytt sommarjobb eftersom jag var rätt så säker på att jobbet där inte skulle finnas kvar.
OCH jag är i desperat behov av pengar, fattig studerande HALLÅÅ!?

Så nu har jag ringt och mailat en hel hög med jobb eftersom jag VERKLIGEN behöver ett annars kommer hela min ekonomi att krascha, jag kommer få leva på vatten och bröd om ens det... flytta hem till mamma och hoppas på att hon tar hand om mig och sitta fast ute i sunds skogarna eftersom jag inte kommer att ha råd med bensin,
ÅH vad jag ÄLSKAR mitt liv, HURRA!

Nåja, vi får se hur detta går, förhoppningsvis så nappar någon och jag blir anställd,
men WHY IN HELL bor jag på en pytteö mitt i östersjön för där varenda studerande söker efter ett sommarjobb!?
Det finns ca 60 jobb lediga (sommarjobb) och vi är 26000 pers på ön,
som Tony the tiger från Kellogg's Cornflakes skulle ha sagt, GRRREAT!

Hoppas ni andra har jobbet ordnat iaf ^^

Mina Kommentarer:
Postat av: Anonym

Det kommer att ordna sig! jag fick ett som jag trodde att var upptaget redan..

Kram

2011-04-24 - 19:49:06

    Kommentera här:

    Vad heter du?
    Kom ihåg mig?

    E-mail: (bara jag ser den)


    Har du en blogg/hemsida?


    Din kommentar:

    Trackback